wtorek, 21 stycznia 2014

Ogród w kolorze niebieskim

okazuje się , że kolor niebieski nie tylko mnie dodaje skrzydeł , inspiracji.
jest magiczny....czyż nie?
taki łagodny , spokojny , delikatny.
Kiedy zasłyszałam  utwór w niebiańskiej aranżacji - to " CISZA..." gra

"... usiąć przy mnie na krześle niebieskim  , pobujamy razem w obłokach...
.....błękit rozkwita na nowo...
....posiedź ze mną w  niebieskim oknie  "



przed oczyma zaczęły się przewijać moje ulubione obrazy...... w kolorze  niebieskim.
Uświadomiłam sobie , że to chyba mój ulubiony kolor. Film " Niebieski " , obrusik niebieski , dywanik niebieski był  i zasłonki w niebieską krateczkę( z sentymentu spoczywają w szafie na strychu) , niebieska ławeczka , kwiaty niebieskie ....tak zupełnie niechcący dużo u mnie tego niebieskiego.
Niebo w kolorze niebieskim , symbol nadziei  , otuchy , optymizmu .

I się rozmarzyłam się .
Tęskno mi ...

 do nieba niebieskiego.
Może gdzieś jest do wynajęcia ?

i do mojej niebieskiej ławeczki ( zimuje w szopie )

 i do kwiatów w kolorze niebieskim ( więcej jak się spostrzegłam znalazło już miejsce na blogu: dzwoneczki , kosaće , ostróżki , lawenda )

mikołajek płaskolistny
ostróżka jednoroczna

J

Jest i okno niebieskie ...jak z piosenki.
Kiedy w 2013 roku realizowałam etapowo swój projekt na Mazurach towarzyszyła nam cudowna pogoda.
Migdałki posadzone w poprzednim roku cudownie zakwitły . Musiałam je uwiecznić na fotografii . Pięknie eksponują się na tle mazurskiej chaty i tych wszystkich detali architektonicznych w kolorze niebieskim.
Cała rabata została zaprojektowana , żeby podkreślić wyjątkowy styl domu  , a ten z kolei jest wymarzonym tłem dla posadzonych bylin , drzewek i krzewów. Na rabacie dominowały dwa kolory : biel róż okrywowych , hortensji . Błękit  budlei , perowski łobodolistnej , przegorzanów, latrii kłosowych , Ale o tym  może kiedyś.
Zdjęcia to wspaniałe pamiątki.

      " Usiądź przy mnie na krześle niebieskim , pobujamy razem w obłokach......"


 i zrobiło się miło.

Jeżeli ktoś z Was uwielbia kolor niebieski  , polecam miłość do tego koloru przenieść także do ogrodu . Rabaty projektować w kolorze niebieskim  lub  stawiać ruchome  dodatki w postaci małej architektury. Jest w czym wybierać.Oczywiście  zadbajmy o styl ogrodu . Przesyt i przepych bywa męczący , a minimalizm w ogrodzie  często jest bardziej wymowny i kojący .
Jakis czas temu znalazłam w sieci pomysłowe projekty mebli ogrodowych. Podsunęłam mężowi gotowe rozwiązania pod nos .Niestety zamówienie musi nabrać mocy , albo chwili , kiedy moja cierpliwość się skończy .
To nic trudnego.  Można je zrobić samemu. I zapewne ich koszt nie wprowadzi Was w zawrót głowy.
To idealne rozwiązanie dla miłośników tematu  " zrób to sam ".

inspiracje ze strony stylowi.pl
Jako materiał do zrobienia ławeczki posłużyły stare palety .
Baaaardzo mi się podoba.

inspiracje ze strony  stylowi.pl
Wspaniały komplet wypoczynkowy.
Styl Marine można  z łatwością przenieść z domu do ogrodu lub na taras.

  A teraz kolejna kompozycja w kolorze blue.
Idealnie stworzona do relaksu , w głębi tajemniczego  ogrodu  , pod koronami starych dużych  drzew .
 Właściwie w nasadzeniu   użyto  tylko przywrotników ostroklapowych. Do tego hortensja bukietowa posadzona w o emaliowanym  wiadrze (w naszym klimacie niestety przemarza , a że kwitnie na zeszłorocznych  pędach , przycięcie jej nie rozwiązuje problemu ). To idealne rozwiązanie . Zawsze można ją schować na zimę w ciepłe i jasne miejsce , beż uciążliwego wykopywania , a porasta do dużych rozmiarów  i bywa to uciążliwe .
 Ponadto  kilka kamieni ozdobnych  , niebieskie krzesełko , kruszywo bazaltowe u stóp , kilka donic ozdobnych i nic więcej do szczęścia nie trzeba.
Zasadniczo klimat tego zakątka możemy wziąć pod pachę i przenieść gdziekolwiek .Gdzie nastrój nam odpowiada .


      Poniżej kilka  odsłon pokoju ogrodowego w tonacji niebieskiej  , już na miarę europejską z wystawy RHS Hampton Court Flower.

fot. Lisa Cox

fot.Lisa Cox

fot .Lisa Cox
fot.Lisa Cox.


Urzekła mnie ta stylizacja.
Ogrodzenie lub ściana wydzielająca część wypoczynkową ogrodu została zrobiona chyba z surowego drewna , drewniany taras , podest . Do tego oryginalne fotele zapewne wykonane z jakiegoś egzotycznego drzewa , piękne głazy  , a przede wszystkim stonowana kompozycja roślinności : przegorzany ,  mikołajki alpejskie , rumianki , lawendy , białe ostróżki  , turzyca buchanana , bylica piołun .
Tak niewiele  , a dech w piersiach zapiera .Chyba nikt nie byłby w stanie odmówić sobie odrobiny relaksu , w atmosferze przeniesionej  z wiejskiej zagrody do wielkomiejskiego ogrodu .
Chylę czoła przed pomysłodawcami .
 Zatem i Wy poszukujcie , próbujecie  , eksperymentujcie , szukajcie rozwiązań  , by cząstkę siebie , bądź tego , co niedoścignione , wymarzone przenieść do swojego ogrodu i tchnąć życiem.


                                                                                                                                            Kate.

                                                                                                                                                 



5 komentarzy:

  1. Hej! A kto tu będzie pisał? Czekamy :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakże miło mieć u siebie kolejnego gościa.
    Dzięki wielkie za doping.
    Tak jest , odwagi kochani , to nie boli.
    Pozdrawiam gorąco z uśmiechem od ucha do ucha.
    Kate.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebieski jest rzeczywiście bardzo uroczym kolorem w ogrodzie:)
    Ja ostatnim latem wymalowałam starą dużą szufladę właśnie na niebieski kolor, a w niej posadziłam lawendy i jeżówki, co dało piękny efekt - połączenie szarości listeczków lawendy i szufladowego ciemnego niebieskiego przyciągało wzrok:)

    A te mebelki z palet są wspaniałe, zauroczyły i mnie:)

    Pozdrowionka:)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak , trochę inwencji i więcej odwagi.
    Też mam na strychu pewna staroć . Starą babciną toaletę z dwuskrzydłowym lustrem i wielkimi szufladami .Myślę , jak ją tu przeprojektować i wykorzystać do ekspozycji roślin .
    Przez sentyment trochę mebla szkoda , a i korci potwornie ...byłaby piękna w kolorze ...niebieskim ? He , he . Ostatecznie z bielą .
    Odwagi Kaśka ...odwagi.

    OdpowiedzUsuń

INFORMACJA

Statystyka

Obserwatorzy